Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2020

«Ο ζωγράφος του φθινοπώρου»

 Καθώς η φθινοπωρινή περίοδος έχει ήδη ξεκινήσει, μπορούμε να απολαύσουμε πίνακες του Jasper Cropsey, που συχνά τον αποκαλούν και ως «Ο ζωγράφος του φθινοπώρου» λόγω των απίθανων πολύχρωμων φθινοπωρινών τοπίων του.


Jasper Francis Cropsey (1823-1900) γεννήθηκε στο Στάτεν Άιλαντ της Νέας Υόρκης και ήταν ζωγράφος του καλλιτεχνικού κινήματος του Hudson River School. Στα πρώτα χρόνια της καριέρας του εργάστηκε ως αρχιτέκτονας, ενώ παράλληλα ασχολούταν και με τη ζωγραφική, την οποία αγαπούσε ιδιαίτερα. Στη συνέχεια της ζωής του αποφάσισε να ασχοληθεί επαγγελματικά μόνο με τη ζωγραφική.


Αυτή ήταν η δεκαετία του 1840, όταν η ζωγραφική τοπίου του καλλιτεχνικού κινήματος Hudson River School βρισκόταν στο απόγειο της δημοτικότητάς της. Σύντομα έγινε εξαιρετικά δημοφιλής μαζί με άλλους μεγάλους Αμερικανούς ζωγράφους, όπως ο Thomas Cole και ο Frederick Edwin Church.  Ο Cropsey θα γνωρίσει επίσης και την παρακμή του κινήματος στα τέλη του 19ου αιώνα, μετά τον Αμερικανικό Εμφύλιο Πόλεμο. Τότε, ο ζωγράφος θα επιστρέψει ξανά στην αρχιτεκτονική.


Jasper Francis Cropsey, In the Ramapo Valley, 1881. Private collection.


Jasper Francis Cropsey, Autumn on the River, 1877. Private collection.


                                  Jasper Francis Cropsey, An Autumn Morning, 1890. Private collection.






                                                                                                                Πηγή: culturenow.gr 

12 σχόλια:

  1. Ωραίου πίνακες και τα χρώματα τους... όμορφα, φθινοπωρινά!!!
    Την Καλημέρα μου, Βιργινία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σ' ευχαριστώ πολύ Βιργινία μου γι' αυτήν την υπέροχη φθινοπωρινή βόλτα μέσα απ' την Τέχνη. Γνωρίζεις την αδυναμία που τρέφω στο Φθινόπωρο, στα χρώματά του και στη ήπια γλυκύτητα που αποπνέει. Οι πίνακες του Jasper Francis Cropsey τα αποδίδουν όλα αυτά στο ακέραιο. Υπέροχοι!
    Καλή συνέχεια στη μέρα σου.
    Τα γλυκά φθινοπωρινά φιλιά μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ ευχαριστώ φιλενάδα μου που πέρασες. Την καλησπέρα μου και φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  3. Έκανες εξαίρετη επιλογή με αυτούς τους Φθινοπωρινούς πίνακες. Τα χρώματα της εποχής είναι υπέροχα ομολογώ. Πολύ καλύτερα από αυτά του καλοκαιριού. Τον ζωγράφο δεν τον ήξερα αλλά πόσα και πόσα δεν έχουμε μάθει από το μπλογκ σου Βιργινία μου.
    Καλησπέρα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ μου Γιάννη πάντα ευγενικός και γενναιόδωρος. Ευχαριστώ πολύ!
      Καλό βράδυ φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Σήμερα έμαθα κάτι που δεν γνώριζα, πως ο Cropsey θεωρείται ο ζωγράφος του φθινοπώρου. Τα έργα του που φιλοξενούνται στην ανάρτηση σου αποκαλύπτουν τον λόγο μέσα από την αρμονία και γαλήνη.
    Αν και δεν είμαι λάτρης του φθινοπώρου, μπορώ να δω γιατί για τον Stanley Horowitz, "ο χειμώνας είναι ένα χαρακτικό, η άνοιξη μια ακουαρέλα, το καλοκαίρι μια ελαιογραφία και το φθινόπωρο ένα μωσαϊκό όλων αυτών"
    Καλό υπόλοιπο του φθινοπώρου


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λατρεύω το Φθινόπωρο και δεν είμαι η μόνη. Η Αγγλίδα μυθιστοριογράφος Μαίρη Ανν Έβανς που οι περισσότεροι γνωρίζουν με το λογοτεχνικό της ψευδώνυμο Τζορτζ Έλιοτ , είχε γράψει για το Φθινόπωρο: "Η αληθινή ψυχή μου είναι παντρεμένη μ' αυτό, και αν ήμουν ένα πουλί θα πετούσα γύρω από τη γη αναζητώντας τα διαδοχικά φθινόπωρα".
      Καλησπέρα Joanna IK ευχαριστώ για την επίσκεψη, εγώ δεν μπορώ να μπω στο μπλόκ σου δεν ξέρω γιατί.

      Διαγραφή
  5. Ωραίοι πίνακες! Ωραία χρώματα. Πάντα μου άρεσε το Φθινόπωρο. Και να έβρεχε λίγο τι καλά που θα ήταν!!
    Καλό βράδυ Βιργινίτσα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίγο να βρέξει Άννα μου γιατί το πολύ κάνει ζημιές.
      Καλό βράδυ Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Καλό βράδυ Βιργινία μου !! Καλό φθινόπωρο με υγεία , δύναμη και έμπνευση !! ;):)
    Πόσο όμορφα καλλιτεχνικά μας βάζεις στη ατμόσφαιρα του φθινοπώρου !! Αληθινό φθινοπωρινό περιβάλλον όπως απεικονίζεται σε φωτογραφίες μόνο που είναι υπέροχοι πίνακες ζωγραφικής . Ευχαριστώ πολύ για όσα έμαθα για τον ζωγράφο Jasper Francis Cropsey και το κίνημα Hudson River School σκέψου αυτά, που βλέπουμε συνέβησαν τον 19ο αιώνα . Καλή εβδομάδα Βιργινία !!;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγω ευχαριστώ Κυριακή μου για τα σχόλια σας που αν και αργώ πολύ ν' απαντήσω ήσαστε δίπλα μου.
      Καλό βράδυ καλή μου και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή

Το Ελληνόπουλο.

  «Το Ελληνόπουλο» γράφτηκε από τον Βίκτωρ Ουγκώ το 1828 και αναφέρεται στην καταστροφή της Χίου από τους Οθωμανούς Τούρκους στις 30 Μαρτίου...