Κυριακή 8 Μαΐου 2022

"Ζωντοχήρα"!!





-Τα παιδιά σου; 

- Ναι.

- Ο σύζυγος είναι στη δουλειά;

- Είμαι διαζευγμένη, δεν έχω σύζυγο. 

- Ω!!! Λυπάμαι, δεν ήξερα ότι είσαι ζωντοχήρα.

- Τι είμαι;

-Ζωντοχήρα!!!

Τι σημαίνει αυτό; Ας μου πει κάποιος. 

Είναι χήρα ζωντανού ανθρώπου; 

Πόσο άκυρη λέξη. Πόσο υποτιμητική.

Και την ακούμε και από νέους 

ανθρώπους. 

Ας μου πει υπεύθυνα ένας γιατί τις αποκαλούν έτσι. 

Διαζευγμένη είναι!  Ελεύθερη, το λες κι' αλλιώς.

"Ζωντοχήρα"!!

Λέγανε στα χωριά, "να φυλάγεστε από δαύτην".

Λες και είχανε καμιά ταμπέλα στο κούτελο τους. <<Ανοίξαμε και σας περιμένουμε >>.

Γυναίκες κι αυτές όπως οι υπόλοιπες. Με βαρύ σταυρό και αγώνα. Με πάθη φυσικά γιατί όχι; Όπως όλοι. 

Ναι ξέχασα. Μόνο αυτές είναι η αιτία του κακού. Εξάλλου είναι οι ζωντοχήρες. Οι δακτυλοδεικτούμενες. 

Έπρεπε να παραμείνουν τότε στον γάμο τους. Μόνο και μόνο για την κοινή γνώμη. 

Αυτές οι διαζευγμένες λοιπόν άκου.

Το μαξιλάρι τους σχεδόν κάθε βράδυ μουσκεύουν. Βλέπεις την υπόλοιπη μέρα πρέπει να κάνουν τον κλόουν μπροστά στα παιδιά τους. Εκεί το βράδυ που μένουν μόνες, συντροφιά με τις σκέψεις τους καταρρέουν. Δεν επιτρέπεται άλλη ώρα να το κάνουν. 

Κι εσύ...ναι εσύ!! Τις αποκαλείς με θράσος ζωντοχήρες!

Αν σου χαλάνε την μόστρα μην τις κάνεις παρέα.

Να σου πω και το άλλο; 

Εκείνες επιλέγουν να μη βρεθούν μαζί σου ξανά. 

Εσύ τις χαλάς την όμορφη διάθεση τους.

Εσύ και η κακία που ξεχειλίζει από το στόμα σου.

Δόξα το Θεό οι περισσότεροι δεν είναι σαν εσένα. 

Οι φίλοι και η οικογένεια είναι δίπλα τους. Τις αγαπάνε.

Τις εμπιστεύονται.

Ο χαρακτήρας δεν αλλάζει με ένα διαζύγιο ή με έναν γάμο θα έλεγα αν η άλλη το έχει στο dna της.

Πρόσεχε μόνο για κείνη την ρόδα που λένε. 

Ή ακόμη απ' αλλού το περιμένεις και

απ' αλλού σου έρχεται. 

Οπότε τον όρο ζωντοχήρα που τόσο αθώα τον πετάς κράτησε τον στον εγκέφαλο σου. Εξάλλου έτσι έμαθες. Δεν πρόκειται να αλλάξεις.

*Ελεύθερες δηλώνουν *

Έτσι νιώθουν.

Έτσι είναι!!

Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες!!


Γ. Κουρμεντάλας.






9 σχόλια:

  1. :) ωραία επιλογή, η μαλούμα ήταν διαζευγμένη και ναι, ακόμα και στην Αθήνα, στην απρόσωπη πρωτεύουσα κάποια από αυτά τα ένιωσε στο πετσί της.
    Καλή συνέχεια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ σωστά! Και η επιλογή σου να θίξεις αυτό το θέμα άριστη...
    Χρόνια πολλά για την ημέρα της μητέρας. Να σαι καλά
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Xρόνια Πολλά σε όλες τις μανούλες με σύντροφο ή όχι. Αυτό έλειπε τώρα να φορτωθούν και τα ανόητα κλισέ της ξεπερασμένης πατριαρχικής οπτικής.
    Πολλά φιλιά Βιργινία μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι φιλενάδα μου! Όλες οι μανούλες να είναι καλά!! Σε φιλώ.

      Διαγραφή
  4. Εγώ, γιατί το έχασα αυτό το ποστ; Κάτι μου διέφυγε, Βιργινία μου.
    Συγγνώμη κορίτσι μου. Και είναι ένα θέμα, που με ενδιαφέρει πάρα πολύ για τη θέση της γυναίκας στη ζωή μας.
    Και φυσικά να έρθω να κουρνιάσω στις απόψεις σου καλή μου φίλη χωρίς επιφύλαξη καμία.
    Την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το Ελληνόπουλο.

  «Το Ελληνόπουλο» γράφτηκε από τον Βίκτωρ Ουγκώ το 1828 και αναφέρεται στην καταστροφή της Χίου από τους Οθωμανούς Τούρκους στις 30 Μαρτίου...